Kotlety z kaszy jaglanej z grzybami portobello

Witam po do艣膰 sporej przerwie 馃檪

Musz臋 przyzna膰 si臋, 偶e od publikowania przepis贸w odci膮gn臋艂o mnie troch臋 lenistwa, troch臋 brak czasu i mo偶e.. hmm ..lekko motywacji to pisania kolejnych post贸w.

Czas powr贸ci膰 馃檪 Z „lekk膮” rewolucj膮 ! Od dzisiaj postanowi艂em prezentowa膰 przepisy tylko i wy艂膮cznie diety wegetaria艅skiej i wega艅skiej. Od miesi膮ca jestem wegetarianinem i odnalaz艂em w sobie szczer膮 ch臋膰 pokazania wszystkim zainteresowanym (i nie tylko.. w sumie w szczeg贸lno艣ci tym nie zainteresowanym :)) 偶e wegetarianizm wcale nie jest nudny!

Startujemy z pysznymi kotletami z kaszy jaglanej z dodatkiem grzyb贸w portobello. Smakuj膮 wy艣mienicie na ciep艂o jako danie g艂贸wne a jeszcze lepiej na zimno jako przek膮ska w pracy 馃檪

Dlaczego kasza jaglana? Bo jest najsmaczniejsz膮 i najzdrowsz膮 ze wszystkich kasz. Jest lekko strawna, zasadotw贸rcza, nie zawiera glutenu i jest bogata w sk艂adniki mineralne potrzebne do prawid艂owego funkcjonowania naszego organizmu.

Co nam potrzeba?

  1. 1 szklanka kaszy jaglanej
  2. 1 艂y偶ka 艣wie偶ej posiekanej natki pietruszki
  3. 1 艂y偶ka tymianku
  4. p贸艂 cebuli (polecam da膰 1/4 bia艂ej i 1/4 czerwonej)
  5. 1 艂y偶ka posiekanej zielonej cebulki
  6. 1 du偶y grzyb portobello
  7. 2 z膮bki wyci艣ni臋tego czosnku /1 艂y偶eczka granulowanego
  8. m膮ka do obtoczenia ( ja u偶ywam tylko orkiszowej – jest du偶o zdrowsza od pszenicy)
  9. 1/2 szklanki mleka sojowego naturalnego (je艣li kto艣 woli mo偶e doda膰 zwyk艂ego, ale nie polecam)
  10. s贸l, pieprz
  11. oliwa / mas艂o /ghee

Kasz臋 gotujemy w 2 szklankach wody i 1/2 szklance mleka sojowego. Nada to kaszy odrobin臋 wi臋cej delikatno艣ci. Gotujemy do lekkiego rozgotowania i dok艂adnie sch艂adzamy ( o tej porze roku mo偶na da膰 na balkon – b臋dzie szybciej :))

W mi臋dzyczasie cebul臋 kroimy w kostk臋 i podsma偶amy na oliwie (ja u偶ywam mas艂a klarowanego ghee – napisz臋 o nim jeszcze kiedy艣 :)). Dodajemy drobno pokrojonego portobello wraz z pietruszk膮 i sma偶ymy na ma艂ym ogniu dop贸ki grzyby nie b臋d膮 surowe. Przyprawiamy sol膮 i pieprzem do smaku.

Zimn膮 kasz臋 przek艂adamy do miski i dodajemy grzyby, tymianek, zielon膮 cebulk臋, czosnek i szczypt臋 soli (uwaga aby nie przesoli膰 – w grzybach ju偶 te偶 mamy s贸l). Ca艂o艣膰 mieszamy a nast臋pnie forujemy pojedyncze kotleciki. W zale偶no艣ci od ich wielko艣ci powinno wyj艣膰 ok 10 sztuk. Je偶eli masa b臋dzie za rzadka mo偶na doda膰 troch臋 otr臋b贸w orkiszowych b膮d藕 m膮ki.
Ka偶dego kotlecika obtaczamy w m膮ce i sma偶ymy na oliwie/ghee/ma艣le a偶 do uzyskania z艂otego koloru.

Mo偶na podawa膰 z warzywami na parze albo sa艂atk膮. Albo zje艣膰 same 馃檪
A na zimno s膮 jeszcze lepsze 馃檪

Smacznego!

Leave a Reply