Bigos z ciecierzycą

Fakt numer 1: kapustne są zdrowe.
Fakt numer 2: kapusta jest smaczna.
Fakt numer 3: kapusta ma dużo wartości odżywczych(cała gama witamin + wapń, siarka i potas).
Fakt numer 4: wykazuje działanie antynowotworowe.

Hmm… biorąc to wszystko razem do jednego wora wychodzi, że warto częściej ją jeść 🙂 Można pod różnymi postaciami. Ja wybrałem nasz kochany, swojski bigos. Do tego zdrowy, bo wegański 🙂 Zamiast mięsa wrzuciłem.. ugotowaną ciecierzycę 🙂 Jeśli chcecie natomiast nabrać mięsożerców polecam użyć kostki sojowej – genialnie imituje kawałki kruchego mięsa 🙂  Wielkość kapusty należy dostosować od ilości jaką chcecie przygotować – ja dałem pół dużej, dla dwóch osób wyszedł obiad na dwa dni. Przeważnie bigos jest przyrządzany z kiszonej kapusty. Można go również przyrządzić ze świeżej. W sumie mi taki bardziej odpowiada, ma lekko słodkawy i bardzo przyjemny smak.

Co nam potrzeba:

  1. Główka białej kapusty
  2. 200 g ugotowanej ciecierzycy ( lub z puszki, odsączoną z wody)
  3. 3-4 łyżki koncentratu pomidorowego
  4. 150 g pieczarek
  5.  szczypta ziół prowansalskich
  6. 1/2 łyżeczki kminku
  7. 2 łyżeczki majeranku
  8. 1/2 łyżeczki lubczyku
  9. sól i pieprz
Kapustkę szatkujemy, zalewamy wodą (1/2 objętości garnka) i gotujemy pod przykryciem około godziny. 
Pieczarki kroimy w ćwiartki i przesmażamy na odrobinie oliwy doprawiając szczyptą soli i pieprzem do smaku.  Do kapusty dodajemy koncentrat pomidorowy, przyprawy, pieczarki i ugotowaną ciecierzycę. Gotujemy całość ok. 10 minut. Najlepiej smakuje odgrzewany – im więcej razy, tym lepiej :)!
Smacznego =)

Leave a Reply